В американському експертному середовищі жваво обговорюються плани щодо сценаріїв поведінки університетів на осінній семестр 2020 року. Більш довгострокові плани практично не розглядаються через брак чіткого усвідомлення розгортання ситуації, що обумовлена пандемією COVID-19.
Багато інституцій планують повертатись до очного навчання в стінах закладів вищої освіти. Однак найбільшим викликом виступає відсутність можливості передбачити всі критичні витрати для практично всіх зацікавлених сторін (самі університети, студенти, викладачі, дослідники, працівники та інші стейкхолдери). Саме це дало підстави говорити про те, що «плани коледжів на осінь вкрай схожі на спроби прибивати желе цвяхами до стіни».
Опитування американських закладів вищої освіти виявило, що 2/3 з них планують відновити очне навчання з осіннього семестру, 9% – розглядають різні сценарії поведінки, 9% – пропонують реалізувати гібридну модель, 8% – планують концентруватись на он-лайн навчанні, 7% – очікують прийняття рішення. Це дослідження було започатковано наприкінці квітня, а останні відповіді отримано 9 червня 20202 року. Наразі участь у ньому взяло більше 925 закладів вищої освіти.
До кола стейкхолдерів відновлення очного навчання відносяться політики, які з різною активністю доводять свої позиції. Це питання навіть ставлять у перелік тих, за якими нації розходяться у думці. Поляризація поглядів заохочує врахування зростаючої кількості чинників та, у перспективі, знаходження компромісного рішення. Науково-педагогічні працівники також прагнуть брати участь в обговоренні, особливостях тактики поведінки в сучасних умовах.
Експерти наполягають, що у багатьох випадках подальша поведінка закладів вищої освіти буде обумовлена спроможністю поєднати випробувані часом освітні технології з моніторингом контактування учасників освітнього процесу, а також іншими випробуваними часом підходами протидії наслідкам спалахів захворювань.
Очевидно, що процеси послідовної діджиталізації, що багато років мають місце та ініціюються в американських закладах вищої освіти знаходячи належна фінансову підтримку, сприятимуть зменшенню особистих контактів. Однак для багатьох спеціальностей наявність контактів має критичне значення.
На подальші плани також впливає наповнення бюджетів сотень закладів вищої освіти за рахунок коштів благодійників та інших цільових пожертв. Більшість опитувань доводить, що у 2020 році спостерігатиметься зменшення цих надходжень на 10-20%, що навіть більше ніж у попередній кризовий період, коли у 2009 році падіння становило 11,9%. При цьому очікування на 2021 рік залишаються непевними. До ключових причин відносять не лише зменшення фінансових можливостей благодійників і зміна їх пріоритетів, але й те, що вкрай обмеженими стали особисті контакти, від яких значним чином залежить ефективність діяльності фандрейзерів.
Підготовлено Ільницьким Д.
за матеріалами The Chronicle of Higher Education та Los Angeles Times
Comments are closed.